חיפה מתפתחת • שכונת הדר בעיר משנה את פניה

    גואל ועקנין 2 Comment on חיפה מתפתחת • שכונת הדר בעיר משנה את פניה
    22:32
    07.05.24
    נתי קאליש No Comments on פרסום ראשון: האדמו"ר ידליק בירושלים, המשפיע בבית שמש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר סיעת שס"ג בחיפה מרדכי מיכאל אלפר מלווה את שכונת הדר בהתפתחותה ועוקב באופן יומיומי אחר צרכי השכונה ותושביה, אלפר מקפיד להגיע מידי יום לרחובות השכונה, להיפגש עם תושביה ולשמוע באופן בלתי אמצעי על הנושאים הטעונים תיקון והדורשים את התערבותו.

    לאחר שנים ארוכות בהם סבלו תושבי שכונת הדר החרדית מהזנחה ולמעט שיפורים נקודתיים שלא בוצע שיקום ראוי לשמו, בוצע שלב א' בשיקום שכונת הדר החרדית.

    המדובר הוא בתוכנית אב רב שנתית לשיפוץ כללי של שכונת הדר בחיפה בעלות כוללת של עשרות מיליוני שקלים, כאשר מימון העבודות מגיע מחברת מי כרמל ועיריית חיפה, בהמשך העבודות מתוכנן לרתום אף את משרד התחבורה לנושא זאת לאחר שיחה שקיים אלפר עם שר התחבורה מר ישראל כץ ועם ראש העיר יונה יהב והגורמים המקצועיים בחברת יפה נוף בה מכהן אלפר כדירקטור.

    יצויין כי תוכנית אב 'הדר מזרח' מכסה את כל שכונת הדר החרדית, בין היתר עם ניתוב מרבית התנועה מרחוב גאולה אל עורק התחבורה נחל הגיבורים אשר נפתח לא מכבר כך שנפח התנועה ברחוב גאולה ירד ויהפוך לרחוב שכונתי תוך שיבוצעו בו הצרת היסעים הרחבת מדרכות והסדרת חניות, במסגרת התוכנית יבוצעו הסדרי תנועה חדשים, פתרון בעיות בטיחות וחידוש ושדרוג מדרגות ביתר.

    רחוב זבולון מוגדר כרחוב עורקי שבו עוברת תחבורה ציבורית והוא מהווה שער הכניסה למרכז המע"ר החרדי אשר נמצא ברחוב מיכאל, הוא אף הדרך המובילה לרחוב אהבת ישראל בשיכון רמת ויזניץ ולמוסדות התורה והחינוך של קהילת צאנז, משכך גדולה החשיבות לשיקום הוליסטי מלא של הרחוב, השיקום בוצע בעלות של כשלוש וחצי מיליון ₪ כשהעבודות הסתיימו בימים אלו.
    זבולון מחודש רחוב כביש

    זבולון לפני רחוב כביש

    בן בבא מיכאל רחוב כביש

    תוכניות שיפוץ רחוב זבולון העלו אבק עשרות שנים במגרות בכירי העירייה, רחוב זבולון היווה שנים רבות דוגמה לרחוב מוזנח ומלא מהמורות למרות ההבטחות לנציגי הציבור במהלך עשרים השנה האחרונות, מידי שנת כספים נדחו התוכניות מחדש באמתלאות שונות, אך עם ההצבעה על תקציב העירייה לשנת 2013 הוחלט כי התוכניות יוצאו לביצוע תוך שהוא משיג את המימון החסר מראש העיר מר יונה יהב.

    העבודות בוצעו תוך שיתוף מלא של התושבים והענות לבקשותיהם.

    בשיחה עם כתב קול חי אומר אלפר כי ראוי לציין לשבח את ראש העיר מר יונה יהב על ההשקעה הגדולה לרווחת תושבי שכונת הדר וכ"כ מציין את מינהל התפעול בעיריית חיפה, חברת מי כרמל ואת המחלקה לפניות ציבור שהיו קשובים במשך כל שעות היממה לבקשות התושבים שהועברו באמצעותו, כך שונו שעות העבודה ואף הופסקו בימי ערב פסח על מנת שלא יתמלאו הבתים הנקיים באבק העבודות, בהמשך בוצעו שינויים במיקומי מסתורי האשפה וכן בתכנון עמודי התאורה, ותוספת מעקות לגדרות הבניינים ליצירת מראה אסתטי.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      האיש הזה מדהים. הוא כל היום עסוק בלעזור לאנשים בשטיבל שלנו יש לפחות ארבעים אנשים שהלפר "עבד" בשבילם בעיריה במסירות ובלי פרסומות. האיש ראוי לכל שבח. לא סתם הרבי שליט"א (אדמו"ר מסרעט שליט"א) קורא לו אלפער שהפירוש אדם שכל היום עוזר לאנשים. בעדינות ובאציליות מעוררת רושם.

    2. 1

      אם אתם כותבים על חיפה,אז למה אין לכם קליטה שם וכל היום אנחנו שומעים רדיו קול חי רק דרך הטלפון באיכות מאוד גרועה.
      למה רק לנו אין רדיו קול חי בצורה ברורה ויפה???????????
      ישראל
      חיפאי מאזין קבוע ומתוסכל מאוד